torsdag 22 april 2010

Var är värmen?

Strax under måttet!
Efter över en veckas fiskeuppehåll var det så återigen dags för en kort kvällstur. Turen inleds i hyfsade vindförhållanden med ca 5 m/s nord-väst. Vattnet är dock svinkallt igen efter de senaste nätternas minusgrader och trots solskenet är det riktigt rått i luften.
Precis som förra turen siktar jag i mig på "Ålefiskarviken" och kombinationen med en orange kaninhårsfluga med en ljus "shrimpfish" som upphängare får åter förtroendet. Väl framme drar det i linan på första kastet, andra kastet resulterar i fast fisk. Väl inne i viken är det huggsexa och det nappar på var och vart annat kast. Jag landar och återsätter fyra fiskar, ingen över måttet.
Nordanvinden tar över och det blir svinkallt som följd av detta. Fisket dör ut lika tvärt som vid förra turen!
Längtar efter värmen nu så att det riktiga kvällsfisket kan komma igång allvar!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Andreas !! Jepp,,Lite vårvärme efterlyses !! Fiskar så mycket jag kan, håller på och flyttar som hindrar mitt fiske för tillfället. Må gott o Fiska väl !! Mvh Per

    SvaraRadera
  2. Hallå Per,

    Hoppas att flytten går bra så att du är redo för varmare vatten och piggare fiskar i Maj!

    Läste om erat fiske hitills, skönt med en silvrig torped, såg ut som att det från orten som börjar och slutar på K?

    Ha det bra Per,

    //Andreas

    SvaraRadera