lördag 11 december 2010

Flugbindning i vintermörkret

Inspirationskälla Tiveden Flyfish
Då har man trixat igång lite med flugbindningen igen. På senare tiden har det mest blivit materialinköp men timmarna bakom städat har uteblivit. Men nu så var det dags, hitills har det blivit lite nattsländepuppor med olika huvuden. Här ovan ser ni lite varianter av TF-puppan, med glas, pärlemor eller koppar huvuden, som för övrigt finns att beskåda på Tiveden Flyfish bloggen i orginalutförande.
Nu skall jag försöka bygga upp ett lager med havsöringsflugor inför kommande säsong!

10 kommentarer:

  1. Gött med att du kommit igång med bindandet. Skulle själv vilja komma igång men bindavdelning är i totalt chaos just nu. Men snart så...

    Vad är det för storlek på Panduroskallarna?

    SvaraRadera
  2. Hallå Mathias,

    Gött med lite pill i pill arbete så här i vintertid!
    Jag kör med 4mm pärlor till de flugorna på bilderna, lite svåra att få på men det går att räta lite först :-)
    Har även 3mm vilket också funkar fint!

    Skicka din adress via mailen så kan jag skicka ett knippe pärlor......

    //Andreas

    SvaraRadera
  3. Nu har jag mailat mitt telenummer :-)

    SvaraRadera
  4. Tjenare Andreas,
    skulle du kunna kolla med Lucas om han kan svara på mitt PM på edge kring att det är ok att ha med ett klipp på honom i en av filmerna. Skickade för ett bra tag sedan men han verkar inte vittja boxen på edge så har inte fått något svar...

    SvaraRadera
  5. Kör på bara Daniel :-)
    Han brukar inte ha några problem med att synas på foton å sånt! Han e van! men jag skall kolla med honom för säkerhets skull! Hör ni inget så är det inga problem!

    //Andreas

    SvaraRadera
  6. Kanon! Du får gärna lägga upp en länk till oss bland dina länkar. Inget krav men det vore trevligt ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag har fanimej glömt att länka....trodde jag gjorde det i höstas, men icke!
    Det skall göras så klart!

    Inga problem för Lucas medverkan i filmen :-)

    //Andreas

    SvaraRadera
  8. Tack (både för länken och kollen med Lucas)! Måndagen efter jul släpps första delen (Lilla sjön), så håll utkik.

    SvaraRadera
  9. Hallå Daniel,

    Jag har satt ut vaktposter så att jag inte missar nått......Skall bli riktigt roligt med filmerna!

    //Andreas

    SvaraRadera