fredag 15 april 2011

Torsdagstur

Albin i dimman....
I veckan på jobbet pratade jag med Peter Alex om en fisketur på torsdag efter jobbet, så blev det också.
På vägen plockade vi upp Albin silver och mötte upp Imre på parkeringen. Väl på plats var vattnet relativt högt och ganska klart med en perfekt västlig vind kring 5-6 sekundmeter. 
Peter fick agera guide då platsen vi befann oss på var helt ny för mig. Fick en radda med tips innan vi började fiska.
Det började lite segt innan Albin hittade bra med fisk på en liten holme. Peter och jag anslöt till viken innanför Albin och vi hade direkt ett par dragningar. Själv bommade jag de fem första huggen innan jag lyckades kroka och landa en öring. I nästa kast tar jag ytterliggare en fisk.
Det vakade och var riktigt bra aktivitet i ca en timma innan dimman kom. Vattnet blev samtidigt aningen grumligare och fisket kom av sig lite grann. Vi såg även ett par grövre fiskar som gick och vältrade i ytan utom kastavstånd.
Anders som anslöt efter nån timme drog på en fisk i fin kondition. Öringen hade en 10-12 cm tobis i munhålan, samt spydde upp en annan fisk samt en stor sandräka. De verkade frossa i viken där vi befann oss! Summa summarum så blev det 15 fiskar tillsammans! Riktigt roligt att få utforska en ny plats.
Hellgård med en bra fisk

2 kommentarer:

  1. Hallå Jarkko,

    Ja det var en fin fisk!
    Var bättre i verkligheten än vad den blev på fotot.

    //Andreas

    SvaraRadera