söndag 21 augusti 2011

Söndagsfiske

Sex långa, goa, sköna veckor av ledighet skall imorgon bytas mot arbetets plågor. I sanningens namn så skall det faktiskt bli ganska skönt att komma in i vardagen igen. Jag avslutade i alla fall min långa ledighet på bästa sätt, med ett kvällspass efter havsöringen.
Fisket var så där ikväll, ungefär samma fart i havet som senaste turen. Fisket var bäst i början av kvällen kring 6-snåret.
Det vill sig dock inte riktigt med de större exemplaren.
Jag landade 3st ikväll. Den första var strax under måttet och kämpade på bra. Sen kom det upp två mindre krabater kring 25cm. Tappade ett par stycken samt hade ett rejält "tunggung" som släppte efter någon sekund.
Brun Magnus var flugan för dagen och den lär väl sitta på som ändfluga nästa tur också om jag känner mig själv rätt :-)

 Brun Magnus i överkäken
 Goa prickar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar