lördag 24 september 2011

Finväder och småöringar

Kom inte riktigt iväg lika tidigt som jag hade planerat men jag var iväg hemifrån strax innan klockan sju. På vägen till båten blev jag attackerad av ett ekollon som träffade mig rätt i huvudet, det smäller till rätt bra :-)
Efter att jag tömt båten på vatten, tror jag höjde havsnivån nån millimeter, bar det av mot ålefiskarviken som allt som oftast blir startplats. Inte en känning, vilket är ovanligt. Ålefiskarviken brukar ge en indikation på hur fisket är för dagen. Därför blev jag lite förundrad över att huggen uteblev trots perfekta förhållanden och ett par bra drifter.
På nästa ställe tappade jag en lite rackare innan jag landade tre mindre öringar på en lyckosam drift ute vid "dubbelgrundet". Nästa sväng tappade jag två mindre fiskar. Var ett bra gäng med öringar längs den fina storsteniga kusten.
Vid halv tio tiden bryter sen solen fram genom molnbanken som legat som ett bra tak hela morgonen. Märker direkt hur öringens aktivitet avtar.
Efter ett par dragningar och några mindre tappade öringar drar jag mig hemåt framåt lunch efter att trugat på i solskenet utan nått vidare resultat.
Hoppas det finns tid för en tur nu i veckan innan vi drar oss mot Karlsborg och Tiveden Flyfish nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar