lördag 17 december 2011

"Long time ago 1"

Strömgädda från 1998
Jag skall under kommande dagarna lägga ut, för mig på ett eller annat sätt, lite smått nostalgiska foton.
Gemensamt för bilderna är att de är scannade från fotopapper och har 10 år på nacken. Det kommer även medfölja en kort beskrivning om fångsten och/eller fisketillfället.

Året var 1998, det var på den tiden då västkustens havsöring & laxfiske hade premiär den 1 Mars. Kompisen Martin och jag var iväg för att testa lyckan i en av våra laxförande västkuståar.
I en av hålorna drar det plötsligt på något tungt. När jag efter ca 15 minuters kamp, med klättring över taggtrådar, runt träd och halkandes i snön för första gången får syn på fisken blir jag riktigt besviken (därav den något dävna minnen på fotot). En gädda på strax över 6Kg har tagit tubflugan och inte en lax som jag hela tiden trott.
Men det är klart, gäddan var riktigt välmatad och bjöd på en makalös fight, så den glömmer jag inte i första taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar