söndag 18 december 2011

"Long time ago 2"

Munter öringjägare
Detta foto är från sandåslandet sommaren 2001. Efter ett par dagar med närmast perfekt sommarväder (kolla den rödbrända snoken) kom så en dag med ihållande regn å blåst.
Mitt i natten, när jag var riktigt trött på att ligga tältet, gick jag själv ut för lite fiske då de andra inte orkade följa med. På ett av de första kasten tar en fisk min streaking caddis för att genast sätta av rakt ner i den lilla snabba vitskummande forsen. Det blir till att lugnt följa efter fisken på de hala stenarna på dess resa ner i jokken. Vid det här laget tror jag givetvis att det är en rekordöring jag har krokat. Öringen har simmat runt en liten ö och jag lyckas efter en något vådlig vadning landa den här kilosfisken. En öring som jag inte glömmer pga dess ursinniga flykt säkert 150 meter ner i jokken.

2 kommentarer:

  1. Fan vad glad du ser ut hela tiden ;)

    SvaraRadera
  2. Ja vet :-)
    Det är därför dessa foton är lite roliga....är astrött och skall förmodligen se lite cool ut ;-)

    //Andreas

    SvaraRadera