onsdag 16 april 2014

Kvällsfiske i lågvatten!

Det blev en kort tur i onsdags för att fira in påsken. Hade ju kollat in lite "vädersidor" och visste om att det skulle vara lågt vattenstånd, men trodde inte att det skulle vara så lågt som det var. Nu gjorde inte det särskilt mycket för havsöringarna var på plats och med på noterna. Ingen direkt vind att prata om men det gick lite dyningar från tidigare under dagen. Fiskade av en fin sandstrand där jag ganska omgående såg lite fisk som var aktiva i ytan. De gick i dyningarna och, vad jag tror, jagade småfisk. Fick två mindre öringar ganska omgående innan jag prickkastade på en fisk som såg ut att vara lite bättre. När flugan landade någon meter från fisken såg jag en stor virvel och kort därefter small det på. Öringen måste sett "plasket" och satt världens fart mot flugan. Lyckan blev dock kortvarig då fisken direkt gick upp i ett hopp och slog sig loss.
Öringen var ingen jätte men klart över måttet. Lite cool action var det i alla fall. 6 öringar under måttet landade jag innan mörkret kom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar