måndag 30 juni 2014

Allt om Flugfiske #4 2014 - Äventyret med gummikanoter


Även förra sommarens Kiruna fjällfiske blev till en artikel i Allt om Flugfiske. Vi lånade 2 stycken gummikanoter av Andreas Mikko på Arctic Heli och begav oss ut på fjället. Som vanligt, måste jag säga, var vädret inte riktigt vän med oss. Det blåste kalla nordliga vindar i stort sett hela veckan, förutom vid ett par korta uppehåll. Det var också vid dessa tillfällen som vi hade det bästa fisket. Positivt var att vi alla fyra (Lucas, Peter, Mattias  och jag) lyckades landa både Öring, Röding och Harr.
Gummikanoterna var i mitt tycke ett väldigt bra sätt att förflytta sig på och gav i mitt tycke en ny dimension på fjällfisket. Kan jag varmt rekomendera för de som är intresserade av detta.
Kommer att lägga upp lite fler foton från denna resa på min Flickr-sida vad det lider.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar