lördag 6 september 2014

Regnbågsfiske med sonen!

I lördags gav Benjamin och jag oss iväg för att testa lyckan i en av Göteborgs P&T sjöar. Soligt och blåsigt men på de platser där vinden inte kom åt såg vi en del Regnbåge som var ytaktiva.
På ett ställe satt vi på en ganska hög höjd och spanade ner i vattnet. Vi kunde se hur flera bågar cirkulerade runt ett par nedfallna träd. Ganska roligt att se hur de gick och plockade godbitar från ytan. Bra och visuellt i utbildningssyfte för sonen också.
Första 2 bågarna, som jag lurade på flygmyror, drog direkt in bland de nedfallna träden och tafsen gick av ganska omgående. Gick upp lite i dimension och då gick det bättre. Riktigt kul med "höghöjds sight fiske" där vi kunde se hur bågarna gång på gång tog flugorna.
Nu hoppas jag att det blir lite havsöringsfiske i veckan för det var alldeles för länge sedan jag var på kusten känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar